Resident Evil 6 został wydany w 2013 roku i jest produkcją dość wymagającą. Posiada jednak wbudowane narzędzie do testowania, dające bardzo powtarzalne wyniki, więc postanowiłem z niego skorzystać.
71% przewagi Radeona wygląda imponująco, niestety obie karty nie zapewniają w tym trybie płynności.
Zejście do niskich detali w rozdzielczości 1024x768 powoduje praktycznie podwojenie wyników. Gra na Radeonie była by już możliwa, dla karty zielonych to nadal za dużo. Co ciekawe różnica to tym razem 56%. Okazuje się więc, że w wyższej rozdzielczości karta z mniejszą pojemnością pamięci uzyskuje większą przewagę niż w rozdzielczości niższej. Wyraźnie widać, że wąskim gardłem nie jest pamięć, a co innego (najprawdopodobniej TMU).
Podniesienie zegarów po raz kolejny zmniejsza dystans dzielący GPU. Przewaga szybszej karty to 56% w wyższym trybie...
I 43% w niższym. Gra na Radeonie była by już w miarę płynna, GT440 wciąż nie prezentował płynnej animacji. Może więc starsza wersja gry?
Resident Evil 5 jest grą z 2009 roku i choć nadal oferuje przyzwoitą grafikę, to wymagania ma znacznie mniejsze od nowszej wersji.
Widać to wyraźnie w wynikach, DX9, wysokie detale i rozdzielczość 1680x1050 nie stanowią problemu dla Radeona zapewniającego przez cały test w pełni płynną animację. Przewaga nad GT440 wynosi 72% dla testu graficznego i 64% dla testu systemu.
Przejście na DX10 powoduje wyraźny spadek wydajności 5750 - 12 klatek na sekundę. GT440 w tym samym teście traci jedynie dwie. Nadal jednak szybsza karta zapewnia w pełni płynną animację i 55% przewagi.
Kolejne zmniejszenie dystansu. Przewaga Radeona to 53% dla testu graficznego w DX9. Niemniej GT440 zyskuje dużo dzięki OC (16 klatek na sekundę więcej robi dużą różnicę) i zapewnia wyraźnie przyjemniejszą rozgrywkę w porównaniu ze standardowym taktowaniem.
W DX10 sytuacja się powtarza i myślę nie wymaga komentarza.
Unigine Heaven Benchmark << >> Lost Planet 2