Moja ulubiona część każdego artykułu - testy z użyciem platformy BOINC.
Na początek test oparty na pojedyńczej, krótkiej próbce z projektu Asteroids@home. Projekt prowadzony przez Uniwersytet Karola w Pradze oblicza przestrzenne modele asteroid na podstawie obserwacji odbitego od nich światła. Algorytm opiera się głównie na obliczeniach zmiennoprzecinkowych i świetnie wykorzystuje rozszerzenia wektorowe. Niemniej w celu zapewnienia szerokiej kompatybilności posiada aplikacje zarówno korzystające z czystego kodu x86 jak i używające SSE2, SSE3, a nawet AVX.
W czystym kodzie x86 Merom osiąga 42% przewagi. Ten wynik nie zaskaje. Niestety w użycie SSE2 i SSE3 pokazuje słabość implementacji tych rozszerzeń w procesorze VIA - przewaga Core 2 Duo wzrasta do 77%.
Użycie aplikacji x64 przyspiesza obydwa CPU w tym samym stopniu, nadal 77% różnicy.
Universe@home to projekt prowadzony przez naukowców Uniwersytetu Warszawskiego, przy współpracy Uniwersytetu w Cambridge. W ramach badań prowadzone są symulacje powstawania układów planetarnych, czarnych dziur i innych obiektów kosmicznych.
Zwycięstwo VIA numer dwa. Równie niewytłumaczalne jak pierwsze, niewielkie (ledwo 3%), ale bardziej istotne bo w poważnej, naukowej aplikacji.
Niestety użycie aplikacji x64 (wolniejszej, ale generującej lepsze wyniki) wydłuża czas obliczeń na procesorze Intela o niecałą godzinę, a na procesorze VIA o ponad trzy... Powtarza się sytuacja z Linx 0.6.4. Ostatecznie to starcie U7600 wygrywa, ale dość skromnie - przewagą 15%.
Testy rzeczywiste - kompresja i szyfrowanie << >> Testy rzeczywiste - konwersja wideo